Hjälpta kunder

Problem med husentreprenör

Vår kund hade anlitat en husentreprenör att uppföra ett hus åt honom, men vid slutbesiktningen framkom flera fel som entreprenören inte ville åtgärda. Då kontaktade kunden HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »
En långdragen reklamation

Vår kund hade försökt att reklamera en kaffebryggare hos ett välkänt företag, utan att lyckas. Till slut kontaktade han HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »
HELP löste tröstlöst internetköp

Vår kund hade köpt en ny cylinder till sin motorcykel på internet, men fick fel modell levererad. Kunden kom överens med säljaren om att skicka tillbaka varan för att få den rätta levererad, samt att han skulle få frakten betald. Ett hal...

Läs mer »
Kunden köpte fuktskadad husvagn

Vår kund hade köpt en begagnad husvagn för 50 000 kronor. Efter köpet visade det sig att husvagnen var mycket fuktskadad, trots att säljaren hade utfört fuktmätning som visade godtagbara nivåer.

Läs mer »
Ett kostsamt bilköp på Blocket

Efter att vår kund hade köpt en begagnad bil på Blocket upptäckte han att flera bildelar hade plockats bort. Den utlovade fyrhjulsdriften fungerade inte längre och bilen godkändes inte vid besiktning.

Läs mer »
Återkommande fel på tvättmaskinen

Kunden hade reklamerat samma fel på tvättmaskinen ett flertal gånger och blev till slut trött på företaget. Då vände han sig till HELP.

Läs mer »
Sambon riskerade att förlora kontantinsatsen

Vår kund hade köpt en lägenhet tillsammans med sin flickvän och de skulle snart bli sambor. För att få mer information om vilka juridiska konsekvenser samboskapet skulle medföra, kontaktade kunden HELPs jurister som såg över deras situat...

Läs mer »
Hantverkare vägrade åtgärda byggfel

HELPs kund hade anlitat ett byggföretag för montering av takfönster, men efter några år uppstod vattenläckage från fönstret. Det visade sig att arbetet inte var fackmannamässigt utfört och företaget vägrade att åtgärda problemet.

Läs mer »
Kunden hade rätt till större arv

Vår kund hade anlitat en extern jurist för att få hjälp med arvskiftet efter hans släktings bortgång. När han kontaktade HELP för granskning av arvskiftesavtalet upptäcktes flera oklarheter och att vår kund skulle ha rätt till ett större...

Läs mer »
Kunden blev lurad av telefonförsäljare

Vår kund blev uppringd av en telefonförsäljare och gick med på att prova ett abonnemang för en tid. När det visade sig att varken priser, bindningstider eller abonnemangets omfattning stämde överens med försäljarens uppgifter, vände sig...

Läs mer »
Kunden fick hjälp att behålla nya bastun

Vår kund hade byggt en bastu på sin strandtomt, men riskerade att förlora tillståndet att ha den kvar. Då kontaktade han HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »
Kunden fick rätt efter felaktig rekommendation

Vår kund hade målat om huset med färg som enligt färgbutikens rekommendationer kunde blandas med algmedel. När huset var färdigmålat syntes stora fläckar och det visade sig att rekommendationen var felaktig.

Läs mer »
Det nylagda klinkergolvet sprack

När hantverkaren inte ville åtgärda det bristfälliga arbetet kontaktade kunden HELPs jurister.

Läs mer »
Barnet fick växelvis boende med sin pappa

När pappan nekades att träffa sitt barn för barnets mor, kontaktade han HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »
Pengarna tillbaka för gräsklipparen

Köpet av den nya robotgräsklipparen blev inte som vår kund hade tänkt sig. Det visade sig att gräsklipparen endast fungerade för en viss form på gräsmattan, vilket aldrig framgick av manualen.

Läs mer »
Bilen slutade fungera efter köpet

Vår kund hade köpt en begagnad bil på Blocket för 75 000 kronor, men bara tre dagar efter köpet slutade startmotorn att fungera. Då vände sig kunden till HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »
Tecknade abonnemang - som inte fungerade

Vår kund hade tecknat ett nytt internetabonnemang med 24 månaders bindningstid. När det visade sig att abonnemanget inte fungerade som utlovat vägrade företaget att avsluta det i förtid. Då kontaktade kunden HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »
Bodelningsförslaget var felberäknat

När vår kund separerade från sin sambo anlitade sambon en jurist till bodelningen. Kunden kontaktade HELPs jurist för att se över bodelningsförslaget, som visade sig vara felaktigt och till vår kunds nackdel.

Läs mer »
Kunden reklamerade byggtjänst – då stämde byggbolaget

När vår kund reklamerade en bristfällig hantverkartjänst stämdes han på 450 000 kronor av byggbolaget. Med hjälp av HELPs jurist kunde kostnaden reduceras med flera hundra tusen.

Läs mer »
Stora kostnader efter vattenskadad källare

Under ett kraftigt regn drabbades vår kund av en stor översvämning i källaren, vilket skulle kosta närmare 70 000 kronor att återställa. När kommunen nekade att utge skadestånd vände sig kunden till HELPs jurister för att få hjälp.

Läs mer »