Hotellrummet som steg i pris

Bakgrunden var att kunden hade bokat en hotellvistelse. Kort efteråt meddelade förmedlaren att det har uppstått ett tekniskt fel vid bokningen. Gästen skulle därför betala ytterligare 1 323 kronor för att få behålla sin bokning, ansåg förmedlaren.

När kunden kontaktade sin HELP-jurist tog denne kontakt med förmedlaren och efter påtryckningar åtog de sig att själva stå för kostnaden, trots att det faktiskt var hotellet som var ansvarigt för de tekniska problemen.

Tillsammans med sin familj kom kunden iväg på sin semester, till det pris som var avtal från början.

Såhär skrev kunden i sin återkoppling till juristen:

”Åter igen, stort tack för din hjälp! Vill även passa på att meddela att vi hade en jättebra resa till Köpenhamn och det var inga som helst problem med hotellet! Barnen var överlyckliga så även hjälpen där betyder väldigt mycket för oss!”

Kontakta oss på 0771-985 200 eller info@helpforsakring.se