HELPs historia
Affärsidén för HELP Försäkring föddes när grundaren Johan Dolven upplevde en oväntad situation vid sitt sommarställe i Sandefjord i Norge. Han upptäckte en otrevlig lukt av gammal fisk och det visade sig att det var en mink som hade samlat fisk och lagrat det i husets väggar. För att åtgärda detta krävdes en omfattande renovering och när han skulle få ersättning från sitt försäkringsbolag, var ersättningsbeloppet inte i närheten av de verkliga kostnaderna.
Rätt ska vara rätt. För alla.
Visionen om att rätt ska vara rätt för alla, föddes 2005 i Norge och är grunden i HELPs affärsidé att göra juridisk hjälp tillgänglig för alla. Genom att alla försäkringstagare betalar en låg premie, kan HELP erbjuda juridisk hjälp utan timkostnader. På HELP ser vi till att vår försäkringsmodell täcker en bred skala av juridiska behov.
HELP är en marknadsledande aktör i Norden som genom sin juristförsäkring gör juridik tillgänglig för alla. Vi finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi samarbetar med olika företag, organisationer och försäkringsbolag i Norden, för att erbjuda vardagsjuridik till deras kunder och medlemmar.
Digitalisering och entreprenörskap
Med stort fokus på innovation och entreprenörskap strävar vi ständigt efter att förbättra och modernisera vårt arbete genom digitalisering. För HELP är det alltid viktigt att ligga i framkant med teknik som underlättar och effektiviserar arbetet för både kunder och medarbetare. Därför identifierar vi kontinuerligt nya behov och investerar i teknologi som möter dessa krav. Vi anpassar och implementerar digitala lösningar för att säkerställa en ärendehantering i världsklass. Det möjliggör snabb och smidig juridisk hjälp med kundens affär i fokus, för att ge bästa möjliga hjälp.