HELPs historia
Affärsidén för HELP Försäkring föddes vår grundare Johan Dolven var med om en oväntad situation vid sitt sommarställe i Sandefjord i Norge. Han kände en otrevlig lukt av gammal fisk och det visade sig att det var en mink som hade samlat fisk och lagrat husets väggar. För att åtgärda detta krävdes en omfattande renovering och när Johan skulle få ersättning från sitt försäkringsbolag, var ersättningsbeloppet inte i närheten av kostnader han fått lägga ut.
Rätt ska vara rätt. För alla.
HELPs vision att rätt ska vara rätt för alla är kärnan till HELPs affärsidé: att göra juridisk hjälp tillgänglig för alla. Genom att alla våra försäkringstagare betalar en låg premie, kan HELP erbjuda juridisk hjälp utan timkostnader. För att kunna hjälpa dig i alla stadier i livet; om du ska gifta eller skilja dig, har köpt en bil som hade dolt fel eller om en i din familj gått bort.
HELP är ett marknadsledande försäkringsbolag som genom vår juristförsäkring gör juridiska tjänster tillgänglig för alla. HELP Försäkring är en filial till det norska HELP Forsikring AS, som i sin tur ägs av det tyska försäkringskoncernen ARAG Group, som är representerat i 19 länder, har 6000 medarbetare och premieintäkter på 20 miljarder SEK.
HELP finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi samarbetar med olika fackförbund, organisationer och försäkringsbolag i Norden, för att erbjuda juridisk hjälp till deras kunder.
Digitalisering och entreprenörskap
Vi arbetar ständigt med att förbättra och modernisera våra processer genom digitalisering. Därför identifierar vi kontinuerligt nya behov och investerar i teknologi som möter dessa krav. För HELP är innovation och entreprenörskap centrala värden, och vi strävar efter att alltid ligga i framkant med teknik som underlättar och effektiviserar arbetet för både våra kunder och medarbetare.
Inom rättsskyddsförsäkring är vi ledande med vår bankID-skyddade och intuitiva kundportal. Som kund kan du enkelt logga in på "Min sida" för att följa ditt ärende, skapa digitala avtal och ladda upp dokument.
Genom dessa initiativ stärker vi inte bara kundnöjdheten och effektiviteten, utan bidrar också till vår hållbarhetsstrategi med målet att uppnå CO2-neutralitet senast 2025.